Ebba i Australien

Kan jag vara djup, svår och filosofisk...?

Kategori: Allmänt

Jag insåg idag att jag inte skrivit på min blogg så där jätteöverdrivet mycket, så jag fick ett litet ryck och satta mig framför datorn. 2 minuter senare hade jag gripits av en prestationsånger så stor att den fick mig att må som en mycket hopplös, liten, oviktig och dålig människa... Vad i HELVETE (!!!) ska jag skriva om??!!
 
Jag menar, kan jag inte skriva om något djupt, svårt och filosofiskt som får hela världen att stanna upp och tänka efter, ändra sitt vardagliga beteende till det bättre och i framtiden kommer vara så betydande att det blir en avgörande fråga om liv eller död för kommande generationer, så får det vara! Alltså bestämde jag mig, beslutsam och vettig som jag är, att skita i att skriva något alls.

Nu, 4 timmar senare, sitter jag här igen framför datorn, finurlandes på vad jag vill förmedla i mitt första ”riktiga” inlägg.. Hm... Bakgrundstanken med den här bloggen är ju, för er som inte vet, att genom bilder och text berätta om mitt liv som utbytesstudent i Australien, Sydney, år 2013/2014.. (YAY!) Så that’s what I guess I’ll do nu and for another 50 veckor, mixed with my fantastic tankar about everyday life here, there and everywhere... Enjoy!
 
 
                Vy över Sydney City från färrjan min härliga "grandmother" och jag tog en tur på
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: