Ebba i Australien

Svanar i tuggummipapper, Bamse; världens starkaste björn och flygande glass!

Kategori: Australien

Tänkte göra en liten uppdatering bara; Har nu bytt familj igen (är i min fjärde just nu sedan två veckor tillbaka, men har ytterligare two to go). Mysig och super gullig familj - en glad mamma, en trevlig pappa och två syskon - en söt Georgia, 15 år, och en awesome Matthew, 18 år. Här är en bild på dem från en sjukt härlig italiensk restaurang med enorma pizzor och glada italienare där vi åt förra veckan för att fira Matthews 18-års dag.
 
 
Var på ett surf camp för några veckor sedan med de andra utbytesstudenterna där vi fick lära oss hur man ska bete sig på stränderna och i vattnet, vad man ska tänka på och hur man känner igen undervattenströmmar, hur man livräddar från en surfbrädda och alla läskiga djur man ska akta sig för...
 
 
 

Det här är Veera!
 
Här är Adele! Vi tre dela tält under den helgen.
 
 
 
 
Jag och Matt vandrade runt en dag in the City och i New Town - ett ascoolt hipsterställe med en massa secondhandbutiker och caféer! Var på toppen humör!
 
 
 
 
Hitta en awesome musikbutik och en med bara vinyler!
 
 
Jag och Malin leta upp Svenska Kyrkan där vi åt våfflor, läste Bamse och prata svenska med lite folk. Var väldigt mys! Vi köpte även svenskt godis (saltlakrits så klart!!) och skrev upp oss som frivilliga med att hjälpa till den 23 November då det nämligen är SVENSK JULMARKNAD I SYDNEY!!!!! AAAH!!! Trodde jag skulle bli utan det i år... Tjohoo!!!
 
 
 
 
 
 
Har även köpt biljetter till Avicii!! Woop woop! Kommer bli så jävlans awesome!! Ska gå med en asrolig tjej jag aldrig i mitt långa liv har träffat, vi bor i olika distrikt och har bara pratat på fb, men men... Epic kommer det att bli i alla fall!!
 
Var en dag ute på stan med min familj. Vi åt god thaimat och köpte senare på dagen hemmagjord god glass. Hahaha, har aldrig varit med om något liknande! Det råkade vara en väldigt varm dag, samtidigt som det typ var halvt storm eller något vilket gjorde det otroligt svårt att få i sig någon glass överhuvudtaget! Den smälte i rekordfart och vinden var så stark att glassdropparna for iväg sidleds! Hahaha, det var sjukt knäppt, men kul att se folks miner. De som stod i närheten backade undan för att inte få någon glass på sig som blåste runt omkring oss!
 
 
Ikväll gjorde vi små kinesiska knyten som jag nu vet exakt hur man gör så jag kan äta dem resten av mitt liv och kanske, antagligen, slutligen dö i fettma.
 
 
 
Matthew tog studenten i onsdags! (Har bättre bilder på kameran, men den här bilden är den enda jag orkar ladda upp just nu...)
 
 
Jag och min aussie vän Hanna sysselsatte oss gårdagens mattelektion med att vika svanar av tuggumipapper. Fina va?
 

Lite harbour... <3
 
 
Och lite gatukonst...
 
 
Här bor jag nu för tiden! Väldigt modernt och fint. Haha, just i detta nuet regnar/haglar (?) det samtidigt som det åskar och blixtrar väldans mycket, och driker te med min familj framför tv:n, så det är mys!
 
 
 
Var förra veckan på en 2 km lång konstutställning längs den otroligt vackra kusten! Fick ledigt från skolan och hade det dessutom väldans kul och trevligt med alla gulliga pensionärer i Bondi! <3 Älskar dem! <3 Tyvärr dog min kamera efter cirkus 10 minuter, så fick inte så värst många fina foton, men här är några av de jag hann ta:
 
 
 
 
 
 
 
Vackert va?! :D
 
Lite konst från min skolgård... Väldigt estetisk miljö.
 
 
Fynda klänningar på ett toppen loppis på en skolgård förra veckan, där en otroligt gulligt tant jag prata med ett bra tag gav bort en av sina finaste plagg till mig! Blev super duper glad och blev tvungen att krama henne om och om igen! Så här såg en del av loppisen ut:
 
 
Till frukost förra söndagen serverade jag och min japanska bästis Mao scones till min familj. Var väldigt kul och uppskattat! Tyvärr brände jag mig när jag skulle ta ut brödet ut ugnen och har nu för tiden ett stort rött märke på ovansidan av handleden... Väldigt vackert må jag säga.
 
 
Mao hade med sig Japanska Marie-kex. Visste ni att de är ursprungligen japanska? Det gjorde inte jag..
 
 
Med den vackra kartongen avslutar jag nu detta inlägg! Pöss och kram, vi hörs snart igen!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: