Ebba i Australien

Konferense japp japp

Kategori: Rotary

Igår var jag, som rubriken säger, på konferense. Rotary konferense faktiskt. Höll på hela dagen och efteråt var jag väldigt trött. Vi, alla utbytesstudenter, skulle inleda det hela med att bära vårt lands flagga upp på scen. Jag blev väldigt sen pga icke existerande bussar tidigt på en söndagsmorgon här i Frenchs Forest. Kom fram i sista sekunden och fick då istället hålla i den japanska flaggan medan min kära dansk, Christoffer, hade tagit över den svenska, haha. Vi dansade även lite senare under dagen inför de flera hundra roterianerna och jag och Veera släppte loss i slutet och visade upp några fantastiska danssteg som jag inte blir förvånad över om folk kommer ringa och be oss att visa mer utav - denna otroliga talang vi besitter! Jag är säker på att i slutet av denna vecka kommer vi att vara världsberömda. Tro mina ord.

Hela dagen var mest ett himla sittande och lyssnande. Väldigt tröttsamt. Många halvlåg på sina stolar och de som kunde sov i smyg. Vi utbytesstudenter satt mycket ute i korridoren när vi kunde och prata ivrigt på om den kommande safarin vi kommer ta del av i mitten av april! So excited så att jag spricker av förväntan! Vi kommer se mer utan Australien än vad många andra australiensare någonsin har gjort eller kommer att göra! Flyga landet runt, turista i några städer, uppleva allt typical australian och så vidare i tre veckor. It's a tough life in 'Stralia, but someone's gotta do it you know..

Nu ska jag gå och hjälpa till med middagen. Ikväll blir det spagetti och köttfärssås - Australiens motsats till tacos i Sverige..

Hejsvejs på en förhoppningsvis inte för lång stund! POSS <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: