Ebba i Australien

SAFARI!!! DEL 2.

Kategori: Australien

Detta är bilder från några av de bästa upplevelserna från safarin 10/04-14 - 27/04-14, all around Oz...
Please enjoy, because I know I did for sure!
 
Snorklingen in the Great Barrier Reef var helt klart en av de mest minnesvärda dagar under hela mitt år!! Trots att det spöregnade så var allt någorlunda klart under ytan så att man kunde se fantastiskt fina saker. Jag kände igen alla fiskar från 'Hitta Nemo' och simmade även bredvid en haj på ett 10 meters avstånd i ett antal sekunder! En helt otrolig upplevelse att ha fått upptäcka en helt ny värld!

 
 
 
 
Detta är Kuta Tjuta, även kallat 'Many Heads'...
 
Rakare vägar är svårare att hitta. Det är en konstig känsla att åka på dessa vägar. När det väl kommer en kurva blir det nästan som en stor grej och alla vaknar till, haha. På dessa vägarna kommer man lätt upp i 180 km/h utan att tänka på det...
 
The famous rock...  ULURU!
 
Jag bytte nationalitet för en stund..
 
Chika och jag i solnedgången vid Uluru <3
 
 
Dagen i Kings Canyon <3 16 km brant klättring upp och ner - något av det bästa jag någonsin gjort!
 
 
 
 
Vi stanna för lunch på en kamelfarm...
 
Kort på vår nyfunna vän <3
 
Självis med en känguru, yo
 
En suddig bild med en pytonorm slingrandes runt halsen på oss alla - vi som vågade stå i ringen med ormen som slingrade sig från person till person. Har nog inte haft en sådan hög puls på länge!
 
Detta är jag, Adele och vår härliga busschauför!
 
Lite fler utsikter att se och ännu mera klättring :)
 
 Vi såg ännu mera sten.
 
Vi spendera en hel fantastisk natt på detta ställe med att sova under bar himmel och se miljontals stjärnor och se månförmörkelsen!
 
 
Google Maps råkade vara där samma dag som oss, så nu är vi med där på bild! Borde kolla upp adressen...
 
Jag fick även chansen att öva upp min didgeridoo-skills.
 
Eclipse <3
 
McDonald's drive thru, 286 km...
 
Vi badade i ett naturligt uppvärmt vattenhål. Krokodilerna hade sitt egna vattenhål bara några 100 m ifrån oss...
 
 
 
Krokodilsafarin. Vi såg bara en krokodil, vilket var något av en besvikelse, men även en lättnad med tanke på hur liten båt vi satt i.. I det område som vi befan oss i hade man hittat världen största krokodil - 9,5 METER LÅNG!!! Denna var "bara" runt 5 meter lång...
 
Alltså en krokodil som var mycket längre än båten vi satt i... Guiden berätta bekymerfritt på om hur högt en krokodil kan hoppa och att vi själv inte kan se dem (de kan hålla andan i över 2 timmar). Lungnade tanke då ni ser båten vi satt i... Var något bekymrad under turens gång.
 
Väldigt vackert var det dock. 
 
Vi åt myror som smakade citron, men var de fortfarande i liv innan du åt dem gjorde det väldigt ont när de bet dig... The Aboriginals använde dem för att smaksätta fisk bland annat.
 
 
 
Spjutkastning visades även upp.
 
Hur de använder sandsten för att måla sina berättelser och konst.
 
Gruppfoto!
 
Så här fin var buss efter en hel dags körning i åar, vattenpöllar och dammiga röda vägar.
 
 
Vi fick vänta i över 3 timmar för att få korsa samma å tillbaka då tidsvattnet hela tiden går upp och ner. Men vi hade det trevligt ändå :)
 
 
Här tog vi oss senare över när vattennivån var lagom hög. Detta är samma å där vi åkte i båten för att se alla krokodiler, så vi fick akta oss för att gå för nära kanten.
 
 
En myrstack..
 
 
Äntligen - CAIRNS!! :D Utsikt från vårt hotell.
 
Jag delade rum med Carol (Brasilien), Chika (Japan) och Chiara (Italien).
 
Vackraste utsikten! <3
 
 
Ute i regnskogen, norr om Cairns, vilket är btw så mycket mer tropiskt än vad jag förvänta mig. Glatt överraskad! Det var så fint!
 
 
Linbana i regnet.
 
 
Sista kvällen med Aboriginals - en oförglömlig natt!
 
 
 
På väg hem över the Great Barrier Reef där vi snorkla. Cairns är en stad jag vill bo i <3 <3
 
Hemma igen med en vy över en av världens vackraste och coolaste städer - SYDNEY <3 <3 <3
 
Det här gånget är bland de finaste människor jag känner. Genom den här resan vi gjorde stärkte oss alla tillsammans. <3 Jag önskar att vi kunde göra alltihop igen! Jag kan inte beskriva med ord hur tacksam jag är att jag får uppleva allt det här!!!
 
<3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: