Ebba i Australien

Hej igen!

Kategori: Australien

Insåg att det här med att blogga djupt och långt varje dag inte kommer att hålla... Det har ju inte gjort än så länge, så jag tänkte sluta känna ångest för att jag är så inaktiv på den här bloggen och istället skriva kort om något varje dag så att jag får det gjort! Haha, får se hur det kommer gå...
 
Men nu när jag ändå är igång kan jag lika gärna berätta om alla de fantstiskt intressanta saker jag gjort idag! Vaknade 09:38, åt frukost ensam då min värdmamma ätit frukost för länge sedan, och min värdpappa var ute och fika med några Rotary-kompisar. Åh, har jag sagt att jag bytte värdfamilj för snart tre veckor sedan? Well, I have and I now live with an older, nice couple. Trevliga, fyra vuxna barn, utsprida över hela landet, dock är jag speciellt inbjuden av deras yngsta barnbarn, till hennes balettuppvissning. Inte för at skryta, men hon ville speciellt att JAG skulle komma till den, så självklart ställer jag upp!
 
Iaf, efter min frukost (mjölk och flingor såklart!) satte jag mig för att skriva min monthly report till min district counseller, något jag egentligen skulle ha gjort för länge sedan... När den var klar och ivägsickad åt jag lunch med mina värdföräldrar, prata lite om homosexuella äktenskap (något som är ett hett diskusionsämne här i Australien just nu!), de verkar vara väldigt relaxeda och inte ha något emot något sådant so that's good!
 
Sen efter det byte jag snabbt om till min skoluniform och sprang till skolan (bor 2 minuters gångavstånd från Davidson High) för att göra min sista examination för year 11! Den här och förr veckan har varit exams weeks för year 11, vilket med andra ord innebär att man bara går till skolan dem dagar det är examination i de ämnen man gör. Idag gjorde jag musik, vilket gick bra, jag gillar det ämnet! Förutom musik har jag under de här veckorna även gjort visual arts (askul!!), ancient history (vi har mest, ironiskt nog, läst om vikingar) , english standard, PDHPE (hälsa och idrott, typ) och maths. Efter den här veckan har vi 2 veckors lov och efter det börjar jag year 12!! Hahaha, kan inte fatta att jag precis gjort motsvarande svenska gymnasiets 2:a på mindre än 9 veckor och snart börjar jag 3:an! Tokigt!!
 
Musikprovet var kul; man lyssna på olika stycken och skrev om dem på olika sätt, typ. Väldigt lärorikt dock och jag har faktiskt börjat lyssna och se på musik på ett annat sätt än jag gjorde förrut.
 
Har egentligen en massa saker att berätta, men nu blev detta för långt och jag blir bara trött på mig själv om jag skriver ännu mer just nu, så.. Tjolahopp på en stund!!
 
Här är lite mysiga bilder från de senaste dagarna:
 
 
En mysig, pytteliten affär på väg till mina värdföräldrar beach house
 
 
 
En vacker plats..
 
 
Vy över havet! Så här ser det ut när man kommer högre upp och kan se längre
 
 
Skogspromenad med min nya värdpappa! Han är lite lik Ove Sundberg i sättet, bara för att ge er en idé om hur han är som person... Men jag gillar honom, han e gullig och bryr sig verkligen om mig.
 
 
 
En fantastisk dag in the amazing City med min finska bästis Veera! Bor 40 min med buss härifrån så det e najs!
 
 
Svenska karamellkungen-hörnan på Ikea...
 
 
Hogwarts.
 
 
Jag och min svenska kompis Malin, från Söderköping, tog en snabb tur till Dee Why Beach. Vi hade senare filmkväll, vi laga ungdsbakad lax med klasskaka till efterrätt och hon sov över. Till frukost gjorde vi pannkakor!
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: