Ebba i Australien

Aussie Aussie!!

Kategori: Australien

Halloj igen efter cirkus tre månader! Tiden har gått fort på sistonde, och då menar jag FORT! Hade en helt sjukt awesome time med familjen Wong i mer än två månader. Trivdes super-duper fantastiskt bra!! :D De är så himla härliga, blev verkligen en del av familjen och allt! 
 
Nu är jag i en ny familj; en mamma som jobbar som sjuksyster, en pappa som ger ut körletioner i sin egna bil och en storasyster som går på universitet och jobbar på kafé. Hon fyllde tjugotre igår. Denna familj är helt okej att bo med, inte den bästa kanske, vi tänker väldigt annorlunda om saker och ting och har inte riktigt "klickat" som jag har gjort med mina tidigare familjer.
 
Men i övrigt är de trevliga och de har egen pool, massa palmer och bogainvilleas i trädgården, plus att de inte alls är strikta med tider och så, så har istället gått ut med vänner nästan varje dag. Åker då till stränder som Manly eller Dee Why eller in till stan, vilket är typ hur coolt som helst!! Älskar Sydney så väldans jättemycket!
 
Sommarlovet tog slut förra onsdagen, alldeles för tidigt, so now I'm back in prison (internt skämt jag delade med Matt, haha). Känns ändå helt okej att vara tillbaka till rutiner och läxor (- yay!), även om sommarlovet här var sjukt underbart med alla stränderna, vädret, utekvällarna, BBQs och allt!
 
Min Aussie-accent blir bara bättre och bättre och svenskan börjar blekna något. Skulle så gärna vilja lägga upp alla bilder jag har tagit under sommaren för att stärka alla de fina upplevelserna jag har varit med om, men det fungerar inte just nu pga teknologiska fel, suck.
 
Idag har min värdsyster BBQ/pool-party för alla sina vänner för att fira hennes tjugotre år här på jorden. Ska vara med ett tag, men tänkte nog senare dra ut med några Rotaryvänner på vårt egna äventyr för dagen, haha! Lördag idag och solen skiner till skillnad från tidigare i veckan då det varit grått, med lite regn till och från, nästan varje dag.. Inte kul. Börjar bli lika bortskämd som de andra här i Oz med allt solsken, även om regn uppskattas här då det är så torrt. 
 
Jag tror det var allt för den här gången. Förhoppningsvis skriver jag snart igen och då kanske även teknologin fungerar någorlunda bra så att jag kan lägga upp några fina bilder också! 
 
Hejhopp på en stund!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: